Učitelství na Matfyzu je jistota

Učitelství na Matfyzu je jistota

Učitelství / článek

Svůj příspěvek jsem se rozhodl nazvat takto „otřepaně“, protože zjišťuji, že význam tohoto tvrzení je daleko širší, než se mi při výběru vysoké školy zdálo. Důvodem pro to je i poměrně nová spolupráce fakulty Matematicko-fyzikální a Filozofické, kterou bych vám zde rád představil.

Na začátku byl student, který měl široké spektrum zájmů. V mnoha předmětech ho bavilo trochu z tohohle a pak něco z támhletoho. V některých předmětech zas třeba nic. Nicméně věděl, že vysoká škola nebude jen o „proplouvání“, ale že by se rád něco dozvěděl a poznal další lidi, kteří budou mít podobné zájmy a zaměření.

Bylo to jen náhodou, že jsem objevil nabídku Matematicko-fyzikální fakulty, která rozšířila svou nabídku učitelských oborů o varianty organizované společně s Filozofickou fakultou. V lednu jsem na studijním oddělení poprosil o seznam předmětů, které byly pro obor povinné, tedy o studijní plán. Kromě jednotné matematiky mě nejvíc zaujala varianta angličtiny. Kombinace studia jazyka a literatury odpovídala mým zájmům a já si bez dalšího váhání podal přihlášku.

Máte otázky ke studiu na MFF a FF? Napište autorovi článku a zeptejte se na to, co vás zajímá

Slyšel jsem od mnohých spolužáků, že přijímací zkoušky na Filozofickou fakultu patří k těm náročnějším, ale nenechal jsem se odradit. Měli pravdu. Přijímačky opravdu patřily k tomu nejnáročnějšímu, co se mezi obory v ČR dá nalézt. To však patří k oboru, o který je velký zájem a kde je i při studiu potřeba strávit mnoho hodin u zajímavých knih, které jsou odborné i umělecké. To platí v podstatě pro všechny nabízené kombinace včetně filozofie. Příprava se však hodí i k následnému studiu, takže se vyplatí věnovat jí čas. Nakonec jsem měl to štěstí, že mě na anglistice chtěli a přijali. Přijímačky na matematice už byly v porovnání s angličtinou formalita (ale nevyplatí se je podcenit!).


Podrobnosti o přijímacím řízení na obě fakulty najdete zde. Pro uchazeče o obor anglistika-amerikanistika pořádá Filozofická fakulta přípravné kurzy.


Po roce a půl musím říci, že jsem se rozhodl správně. Studium zcela splňuje mé očekávání. No řekněte, kde jinde můžete ráno debatovat o gotických prvcích v Poeových povídkách a po obědě řešit zapeklité diferenciální rovnice? Skvělé je i to, že se na obou fakultách student seznámí se spolužáky, kteří se daným oborům věnují naplno, jednooborově a jsou vždy ochotní poradit nebo pomoci. Díky tomu se dá studium dvou rozdílných oborů zvládat dobře.

Studium má několik zásadních výhod:

  1. Student se neomezí na jeden, případně dva příbuzné obory: Získá znalosti ze dvou téměř nezávislých okruhů, což zdvojnásobí jeho možné uplatnění v praxi.
  2. Student získá pedagogické minimum k profesi učitele na 2. stupni základní nebo střední školy: Učitelský obor je zaměstnání na celý život a jistota, kterou jiný obor nabídnout nikdy nemůže.
  3. Když si student oblíbí jeden obor více než druhý nebo se pedagogická činnost po praxích nezdá být správnou volbou: Lze v dalších etapách studia pokračovat pouze v jednom z oborů.
  4. Studium zde je zábava a komornost oborů zajišťuje až individuální přístup k výuce.
  5. Karlova univerzita a právě Matematicko-fyzikální i Filozofická fakulta mají dobré jméno nejen u nás, ale i v zahraničí a u světových firem.

    …a mnoho dalších.

Doufám, že vás možnost dvouoborového studia zaujala a že se na matematiku zaměřenou na vzdělávání a anglistiku-amerikanistiku, český jazyk a literaturu, filozofii, francouzskou filologii, hispanistiku, latinský jazyk a literaturu nebo německý jazyk a literaturu přihlásíte. Pokud máte jakékoli otázky, ptejte se mě v diskuzi pod článkem. Případně vám rádi poradí pracovníci studijního oddělení Matfyzu, kteří se těší na nové studenty.


Mohlo by vás zajímat:

Učitelství na Matfyzu
Zachovejte si radost z poznávání, radí oceněná učitelka fyziky
Studuj Matfyz: Proč studovat učitelství na Matfyzu?

Tento článek jsme automaticky naimportovali z předchozího redakčního systému. Pokud se v něm něco pokazilo, dejte nám prosím vědět.