MatFFyz Expo oslovuje fanoušky fantasy

MatFFyz Expo oslovuje fanoušky fantasy

Fyzika / Informatika / fotogalerie / reportáž

Matfyzácký modul přistál minulý víkend na PragoFFestu v Modré škole Háje přímo mezi příznivce žánru fantasy. Mise zněla jasně: popularizace vědy, vyvracení mýtů a praktické ukázky herních technologií.

MatFFyz Expo je jedinečná prezentační platforma spojující dvě fakulty Univerzity Karlovy: Matematicko-fyzikální a Filozofickou. Tematicky sdružené přednášky a prezentace našly svou půdu především na Festivalu Fantazie a jeho zimní mutaci, více indoorové akci, PragoFFestu.

Šestidenní oslava fikčních světů nabídla přehršle valérů zábavy od her počítačových přes RPG až po deskové či karetní. Stánky s fantasy literaturou nebo módními doplňky naplnily hlavní atrium školy. V jednotlivých třídách pak vládl bohatý program přednášek, promítání či komunitně fanouškovských akcí.

„Na festivaly fantasy jezdíme velmi rádi, protože je tu velké množství zvídavých žáků i studentů,“ shodují se prezentátoři na matfyzáckém stánku ohledně toho, proč jsou tyto akce tak úspěšné. „My tu vlastně popularizujeme vědu, nabízíme vědecký pohled na fikci. Přestože fanoušci fantasy jsou většinou technologicky orientovaní, tak mají velkou představivost, kterou je třeba občas korigovat, a nějaké mýty jim vyvrátit. Největší překvapením pro ně bývá to, že na Matfyzu mohou studovat obory, které se týkají počítačových her,“ dodává matfyzácká posádka.

Zastoupení MFF UK v programu MatFFyz Expo:

ZOOLOGIE FYZIKÁLNÍCH POHONŮ Jaroslav Kousal

Chemické raketové motory jsou zatím jediným osvědčeným pohonem ze Země na oběžnou dráhu. Na ní (a za ní) si však už dnes můžeme vybrat z tak bohaté škály pohonů fyzikálních, že nezaškodí si v nich udělat trochu pořádek. Přednáška pro orientaci v kosmických pohonech současnosti a blízké budoucnosti.


DESET DEKA VĚDY, PROSÍM! Jaroslav Kousal

Důsledky vědeckých objevů silně formují náš svět. Věda však není zadarmo a je legitimní se ptát, zda od ní dostáváme dost. Jak rozpoznávat lepší výzkum od horšího a podle čeho určit, zda je efektivní? Jde to vůbec?


GAMEDEV LAB @ MFF UK Jakub Gemrot a spol.

HTC Vive, herní umělá inteligence a vývoj počítačových her. Ponoření se do jiných světů, Warlight složitější než Go (aneb, myslíte si, že nadchází čas strojů?), Hearthstone simulátor, procedurální generování měst, automatický vývoj 2D end-less runneru a další kejkle!


SCI-FYZIKA Věra Koudelková

Umíte chodit po vodě? Chcete si vykoupat svůj mobilní telefon? Nebojíte se si zahrávat s neviditelností? Jednoduché i náročnější pokusy, které ukazují fyziku jinak, než jak ji znáte ze školy.

Tento článek jsme automaticky naimportovali z předchozího redakčního systému. Pokud se v něm něco pokazilo, dejte nám prosím vědět.