Attentat 1942 vyšel na Steamu

Attentat 1942 vyšel na Steamu

Informatika

Počítačová hra Attentat 1942, na jejímž vývoji se podíleli vědci z Matfyzu, vyšla v české a anglické verzi na distribuční platformě Steam. Hra je zároveň ve finále Game Development World Championship 2017, kde bojuje o první místo.

„V počítačových hrách s válečnou tématikou většinou chybí perspektiva civilistů,“ říká Vít Šisler z Filozofické fakulty Univerzity Karlovy, vedoucí projektu a hlavní herní designér. „Attentat 1942 ukazuje válku a nacistickou okupaci z pohledu obyčejných lidí.”

Attentat 1942 vypráví příběhy z období protektorátu z perspektivy lidí, kteří okupaci zažili. Hra je založena na filmových rozhovorech, interaktivních komiksech a autentických záběrech. Postavy a jejich příběhy jsou fiktivní, ale vycházejí z historického výzkumu a dobových svědectví.

„Hra je výsledkem unikátní spolupráce lidí z různých oborů,“ říká Jakub Gemrot z Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy, vedoucí programátor projektu. „Za každou postavou, epizodou, osobním dokumentem nebo předmětem v příběhu stojí podrobné studium zdrojů a dobových materiálů,” doplňuje Marie Černá z Ústavu pro soudobé dějiny AV ČR.

Attentat 1942 vychází z původní hry Československo 38-89: Atentát, obsahuje však nové herní prvky, překlad do angličtiny a má také vylepšenou grafiku. Hráči, kteří si koupili původní verzi, dostanou Attentat 1942 zdarma. Původní hra získala několik mezinárodních ocenění a ve zvláštní, výukové verzi je od roku 2015 zdarma k dispozici českým učitelům.

Hru Attentat 1942 vyvinuli odborníci z Filozofické a Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy a Ústavu pro soudobé dějiny Akademie věd České republiky. Vývoj finančně podpořilo Ministerstvo kultury České republiky a Technologická agentura České republiky. Zisky z prodeje hry putují na podporu vědy a výzkumu.

Attentat 1942 na distribuční platformě Steam


Mohlo by vás zajímat:

Československo 38–89: Herní debut 2015
Československo 38–89 je nejlepší výukovou hrou roku 2015
Interaktivní příběh z období protektorátu slaví další úspěch
Ve výukových hrách je budoucnost, říká vývojář

Tento článek jsme automaticky naimportovali z předchozího redakčního systému. Pokud se v něm něco pokazilo, dejte nám prosím vědět.